Garantie

Service & Klachten

FONE4U hanteert een strenge selectieprocedure voordat een product in de webshop wordt aangeboden. Toch kan het gebeuren dat er iets misgaat. Uiteraard kun je dan terugvallen op de garantieregeling. Deze garantie geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument, waarbij de producten moeten voldoen aan de redelijke verwachting van de consument. De garantietermijn voor refurbished smartphone is 36 maanden. Onderdelen waar de gebruikswijze invloed heeft op de slijtage leveren wij met een beperkte garantie van 12 maanden. Hieronder vallen het moederbord, de laadconnector, de hoofdtelefoonaansluiting, hardware knoppen. Op de batterij zit 6 maanden garantie. Op alle gratis meegeleverde accessoires zit geen garantie. De garantie periode gaat in op het moment van levering en wordt niet verlengd of vervangen bij eventuele reparatie of vervanging van het product.

Wat moet ik doen bij een defect?

Mocht een product binnen de garantietermijn defect raken, dan kun je gebruik maken van onze reparatieservice. Neem daarvoor contact met ons via returns@fone4u.nl of een retour aanvraag via de website.

  • Allereerst proberen wij je telefonisch te helpen om uit te sluiten dat het een gebruikersfout betreft
  • Vervolgens noteren wij de klacht en verdere informatie.
  • Je ontvangt binnen 48 uur een e-mail met daarin de genoteerde informatie, alsmede de gegevens die je nodig hebt om het product ter reparatie in te sturen
  • Het risico voor het insturen van het pakket ligt bij de klant. Wij raden je aan om het defecte toestel verzekerd (tot € 500,-) én aangetekend op te sturen. Zorg hierbij voor een onopvallende en beschermende verpakking.
  • Na reparatie krijg je het toestel kosteloos thuisgestuurd

Toelichting buiten garantie

Tijdens onderzoek kan aan het toestel gebruikersschade worden geconstateerd. Deze schade valt buiten de garantiebepalingen. Je ontvangt dan uiteraard een prijsopgave voor de reparatiekosten. Wanneer je het product niet wilt laten repareren voor deze prijs, kun je ervoor kiezen om het toestel ongerepareerd retour te laten zenden. Hier zijn onderzoekskosten aan verbonden. Deze kosten bedragen € 39,99. Tevens kan er voor gekozen worden om kosteloos afstand te doen van het toestel. Het toestel zal dan milieuvriendelijk worden verwerkt. Hieronder zullen de meest voorkomende schades bij smartphones en tablets worden toegelicht.

Vochtschade

Er is corrosie op het elektronisch binnenwerk van het toestel aangetroffen. Dit is vochtschade en ontstaat door invloed van buitenaf. Vochtschade ontstaat niet alleen wanneer het toestel in het water valt of in aanraking komt met een andere vloeistof, maar kan ook ontstaan wanneer het toestel in een vochtige omgeving wordt gebruikt (bijvoorbeeld in de badkamer )door sterke temperatuurschommelingen (en daardoor condensvorming) of wanneer het op een andere manier met vocht in aanraking komt. Vochtschade ontstaat bij onjuist gebruik van een mobiele telefoon of tablet en valt buiten de fabrieksgarantie. Een telefoon of tablet die conform de fabrieksspecificaties waterdicht moet zijn geldt voor een nieuw aangeschafte telefoon, niet voor een gebruikte telefoon. Een gebruikte telefoon is dus niet waterdicht. Valschade

Valschade is schade als gevolg van vallen en/of stoten van het product. Een kleine val is voldoende om de printplaat te breken. De verbinding tussen de verschillende onderdelen in het toestel wordt dan verbroken. Hierdoor functioneert het toestel niet of nauwelijks meer. Het kan hierbij voorkomen dat de behuizing volledig gaaf is maar het toestel toch valschade heeft. Valschade valt buiten de garantievoorwaarden.

Drukschade

Drukschade is schade, die ontstaat door (hevige) druk op het toestel. Dit kan bijvoorbeeld komen door op het toestel te gaan zitten (toestel bevindt zich bijvoorbeeld in de achterbroekzak). Net als bij valschade hoeft drukschade niet altijd van buitenaf te zien zijn. In sommige gevallen is het te zien door verkleuringen of vlekken op het display van de mobiele telefoon. Ook is de printplaat meestal aangetast. Dit kunnen kleine breuken zijn, waardoor er soms wel en soms geen contact is tussen de verschillende componenten van het toestel. Dit komt meestal tot uiting in het uitvallen van bepaalde functies van het toestel, terwijl andere functies gewoon blijven werken. Drukschade valt buiten de garantievoorwaarden.

Overige

Er bestaan meer oorzaken van gebruikersschade. Of dit het geval is, wordt altijd door de technische medewerkers van FONE4U beoordeeld.

Gedurende de garantieperiode dient een product altijd ter reparatie aan FONE4U te worden aangeboden. Het is niet geoorloofd om derden het product te laten openen of repareren. In dat geval vervalt de garantie.

Waar zit mijn garantie op

Fone4u staat voor uitstekende kwaliteit. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast bieden wij ook een garantie van 3 jaar. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Deze garantie kan worden gegeven omdat onze toestellen op meer dan 20 punten worden gecontroleerd. Ook krijgt het toestel een software-update en wordt de batterij gecontroleerd (en indien nodig vervangen). Bij Fone4u heb je hierdoor altijd de zekerheid dat jouw toestel technisch 100% in orde is. En mocht er onverhoopt toch iets defect blijken, dan kun je ervan uitgaan dat Fone4u dit direct voor je oplost. De garantie is dan ook alleen geldig bij Fone4u. Laat je jouw toestel bij een andere partij repareren, dan vervalt de garantie.

Hoelang garantie heb ik op mijn accu

Op alle smartphones die worden aangeboden door Fone4u wordt er 6 maanden garantie gegeven op de accu. Op alle andere punten heeft u 36 maanden garantie. Zie hieronder.

Onze garantie geldt niet op:

  • Schade die is ontstaan door val, druk, stoot, gebruik of vocht*. De medewerkers van Fone4u bepalen of dit het geval is.
  • Schade die is veroorzaakt door kortsluiting van buitenaf. Voorbeelden hiervan zijn blikseminslag of het gebruik van een verkeerde adapter.
  • Een toestel dat vol stof zit. Dit kan namelijk ook defecten veroorzaken.
  • Een toestel die door een derde partij geopend is.
  • Producten die worden voorzien van niet-originele software zoals Jailbreak of CyanogenMod.
  • Vervanging van batterijen met een capaciteit van meer dan 80%.
Menu